La maladie blanche
An isolated village in the Pyrenees is entirely under the spell of a sultry summer night and the inhabitants enjoy themselves with music, shadow plays and stories. A community of people in harmony with each other and with their surroundings. Before they go to sleep, a father tells his daughter about a dark cave, about the first signs of civilisation and transience. In the deep of the night, a prehistoric being emerges and leads the girl from the village to the mountains.