Killing the Chickens to Scare the Monkeys
The title refers to the Chinese government policy by which dissidents are executed in order to frighten off others. In a breathtakingly beautiful opening scene, we see the gruesome conclusion of a series of apparently chance events. In eight powerful scenes, the fateful story is told of someone who just happened to be passing.