Kill List
Ben Wheatly is the new wonder boy of British cinema. He made his debut in 2009 with Down Terrace, a violent gangster comedy he financed himself. The sequel, the horror film Kill List, has the same qualities as his debut: a quasi-documentary style, naturalistic acting, partly improvised dialogues and a large dose of black humour. Wheatly based the last half of Kill List on the nightmares he had as a child.
The sensitive and unemployed Jay, a troubled veteran who served in Iraq and Afghanistan, takes on a new job with his Irish mate Gal. But who is really the mysterious client of the two hitmen? With a 'kill list' in their hands, they travel through England. During the day they do their work stoically, at night they stay in cheerless hotels.
Halfway through Kill List, the social realism changes into worrying supernatural horror. The strangest film of the year also has an ending which gives you plenty to talk about.