The intriguing stories of the 'wolf child' Kaspar Hauser, found in Neurenberg in 1833, and the lesser-known 'Genie' Susan Wiley, found in Los Angeles in 1970, have been interwoven into a very authentic and poetic film. The striking camerawork portrays the world as if it is being seen for the first time.