Jean Epstein, Young Oceans of Cinema
This portrait of the French film theorist and avant-garde director Jean Epstein (1897-1953) concentrates on the period when he filmed in Brittany, the spot where he became inspired by the sea. Using rare archive footage, Jean Epstein, Young Oceans of Cinema also looks at Epstein’s views on the specificity of the film medium.