Hoy no tuve miedo
In the first half of this intimate study of everyday life on the outskirts of a small provincial town, we follow the sisters Ara and Marian and their girlfriend Belén with her dog Lulu. The lyrically photographed Today I Felt No Fear emerges as a collection of impressions and moods. Journeys on mopeds along sandy tracks, work, hanging out with friends, family photos, dancing, preparations for Christmas. A jacket found in a second-hand shop will lead the two sisters to meet their father again.
Iván Fund’s specific style - poetic and impressionistic - can be seen even more clearly in the second part, in which he plays with documentary and fiction. A woman’s visit to a psychiatrist is juxtaposed with a flood of images - workers, landscapes and above all many parties. A film crew appears on screen and we even catch a glimpse of the actresses from the first half. This is Fund's first solo direction. The film he directed with Santiago Loza, The Lips, was screened in Rotterdam last year.