Histoire de mes cheveux
Boris Lehman had not cut his hair for more than two decades. It turned grey and dried out and something had to be done. Lehman has the misfortune of being a filmmaker, as he put it himself, so he decided to make a film about it. It became a personal documentary in which Lehman linked the growth of his hair to the time and space he has been on the Earth. Because hair, he found out, retains microscopic particles of everything that has happened in your life. He travelled through Europe, the Ukraine and Russia, back through his own history and that of his parents, but suddenly changed course when he couldn’t find anything, when it turned out that his past had partly been rubbed out.
The story of Samson and Delilah and other literary fragments accompany Lehman on his journey and reflect on the vulnerability and fleeting nature of life.