Cross
'Cross': a race over uneven terrain. In this case, that terrain is the microcosm of a boy who has to quick-shift between violence and summer boredom. Maryna Vroda: 'Is it more important to live or to observe life?' Winner of the Golden Palm for short film at the 2011 Cannes Film Festival.