Cornelia frente al espejo
She has brought a phial of poison with her. Cornelia has come to her parental home with only one intention: to commit suicide. Why would an attractive young woman like her do such a thing? And who are those strange people in the house? It should be empty, but Cornelia keeps having visitors.
You could call them intruders: the former friends, the mysterious little girl at the door, the masked thief and the charming Daniel. They thwart Cornelia’s plan, even though she even begs them to murder her.
With Cornelia at Her Mirror, Daniel Rosenfeld (1973, Argentina) has made a meticulous, stylish and oppressive literary film. The story by Silvina Ocampo (1903-1993) on which the film is based, is about mirrors and the possibility that we do not have just one personality, but several. In this way, gazing into the mirror is a metaphor for the creative process. At the same time, this contemplative, mysterious film is about the tragic, ironic and romantic last moments of Cornelia.