Bunohan
Bakar is the eldest of the three and meanwhile pretends to be looking after their very ill father in their birthplace Bunohan (which means ‘murder’). In reality, he is trying to acquire ownership of a few hectares of beach to be able to sell it to property developers for a lot of money.
Greed is the three-headed monster from the underworld in Said’s intriguing confrontation between the old and the new Malaysia. It consumes family bonds and untouched nature in order to build holiday resorts.