Bradley Manning Had Secrets
Short animation of Bradley Manning, the whistleblower who leaked secret files to WikiLeaks, portraying him as a young US soldier going through a crisis of conscience and gender identity, as revealed in his chat logs. The style of 'pixel minimalism' is used in a serious and provocative way.