Then Stebbi finds himself in a world of tough guys, athletic drug dealers, stunning blondes, mountains of coke, truckloads of ecstasy and other designer drugs, robberies and slaughter. The frames are askew, sometimes in split-screen. The colour pallet of this adrenaline-pumping crime thriller is dominated by the black of the night, the white of the snow and the red of the blood that flows copiously. In a voice-over, Stebbi provides a dry commentary.
'Inspired by some shit that actually happened', it says at the start of Black’s Game, the feature debut by Óskar Thór Axelsson. Based on the bestselling Icelandic gangster story Black Curse by Stefán Máni, it was executive produced by Nicolas Winding Refn, director of the Pusher trilogy and the recent hit Drive.