Bete & Deise
Van Oldenborgh's practice explores social relations through an investigation of gesture in the public sphere. Bete & Deise brings about a meeting between veteran telenovela actress and political activist Bete Mendes and Deise Tigrona, one of the most powerful voices in Baile funk, whose song Injeção was the basis for M.I.A.'s Bucky Done Gun. World premiere at 22:00 hours in the WORMyWOOD: Friday 27 compilation programme.