Back to the Square
What have the sacrifices on Tahrir Square at the start of 2011 yielded? Unfortunately, not a great deal; this much is apparent from the stories of five Egyptians involved, about six months after the historic revolution. A young horse herdsman tells how he drove to the square to ask for the pyramids to be opened again; he only just managed to survive that day. A taxi driver talks about his six years in prison, the torture, and how the police now behave worse than ever. A young woman talks about intimidation and unjust arrests, which according to human rights lawyers are happening continuously. The young Salwa describes how she met her first love during the demonstrations. And then the brother of Michael Nabil: a blogger who was arrested because of his internet comments and is now on hunger strike - he is followed on Tahrir Square during the protests that still continue against the ongoing violations of human rights.