Arnulf Rainer
One of the most absolute films ever conceived, this 'metric' film derives its title from the friendship (and sponsorship) of fellow artist Arnulf Rainer. The same radical reduction was also pursued in the 'Flicker films' made by Tony Conrad, Paul Sharits and others. With a very different outcome each time.