A Simple Life
Ann Hui lives in Hong Kong and, in an observing style and with mild humour, she tells a minor family tale that is based on true events from the life of the film producer Lee, who co-wrote the film. Deanie Yip won a prize in Venice as the best actress for her role as an ageing amah, a lifelong help in the household of the family of whom only the young film producer (played by the superstar Lau) is still living in Hong Kong. Yip and Lau have played mother and son in several films and on television, and that familiarity is visible in this similar, loving relationship.
When the amah has a seizure and has to go to a nursing home, the roles are slowly reversed and both have to adapt. The carefully told story pays great attention to the details of everyday life and also allows space for secondary figures. In between, we get a glimpse behind the scenes of the Hong Kong film industry, including a cameo role for director Tsui Hark.