A Dangerous Method
A Dangerous Method looks at the early period of psychoanalysis and the fruitful clash between Sigmund Freud (played by Cronenberg regular Mortensen) and his critical follower Carl Gustav Jung (a controlled Fassbender). The story focuses on the 'hysterical' Sabina Spielrein (Knightley), who is treated successfully by Jung using Freud’s insights, then embarks on a secret relationship with her married doctor and later becomes a famous feminist psychoanalyst herself. With great attention for the early 20th-century settings in Jung’s Zurich and Freud’s Vienna.