5000 Feet Is the Best
A drone operator discusses his daily routine. Off camera and off the record, he describes recurring incidents in which the unmanned plane fired at both militants and civilians - and the psychological difficulties he experienced as a result. Director Fast mixes fact and fiction, merging documentary shots of war zones with happy Las Vegas feature-film images. He erases reality by inventing his own, which is nonetheless true.