Voulez-vous coucher avec God?
This Canadian cult film is a typical product of its time. Shooting started in the late 1960s, with counterculture on the rise and many protesting against the war in Vietnam, racism, sexism and the indolence of bourgeois culture. It was a time of student protests, drugs and free love. All of this can be found in the debut film by Michael Hirsh and Jack Christie, Voulez-vous couchez avec God? In it, the charismatic beat poet Tuli Kupferberg plays the (drugged) God, a bigoted Supreme Being who rules from ‘Hashish Seventh Heaven’ surrounded by his harem. He prefers punishing the world from his bath, such as sending the (literally) toothless George to earth as an intended presidential candidate. The cheerful chaos that follows combines clay animation, live action and exciting 1960s music. The scene in which Archangel Gabriel consumes an omelette-with-mouse perfectly illustrates the anarchic spirit of the makers.