Un poison violent
In her previous short films, two of which have also been screened in Rotterdam, Quillévéré showed her commitment to children and teenagers. This first full-length feature is a sensitive study of the budding sexuality of a 14-year-old girl in the countryside of Catholic France.
When Anna returns from boarding school during the summer holiday, a lot has changed at home. Her father has run away and her mother is flirting with the young village priest. She herself is about to receive the sacrament of confirmation in the church, but her doubts are growing. Should she heed the stern warnings of the bishop or succumb to her own confused feelings and the approaches of an infatuated childhood friend? Even her grandfather, of whom she is very fond, turns out to have a different side.
The newcomer Clara Augarde has made a great impression with her modest and convincing role as Anna. Love Like Poison won the Jean Vigo Award for independent authors in Cannes.