Tuesday, After Christmas
Radu Muntean’s fourth film once again focuses in on a microcosm: this time the world of married couple Adriana and Paul - who have an eight-year-old daughter - and Raluca, Paul's mistress. Adriana and Paul are not happy together, but she is unaware of his long-term affair. It is only when the two women meet by chance, that Paul understands that he cannot go on like this. Shortly before the holidays, he tells his wife about the affair. This presents him with a dilemma: he must decide before Christmas whether he wants to stay with Adriana or carry on with Raluca.
In long, considered shots Muntean shows, without commentary or passing judgment, how people get into morally perilous situations without making a conscious choice. And what kinds of dilemmas they face when a well-considered choice has to be made. A classical, true-to-life drama about love, lust, guilt and jealousy.