Truce
The Russian countryside is inhabited by eccentric characters in Svetlana Proskurina’s Truce. After many peregrinations and adventures, the young truck driver Egor arrives in a village that is not marked on a single map. It could be the village where he was born. Was he supposed to stop here or is he only passing through? In the background there is a long drawn-out conflict between the villagers and the workers in a local mine but the cause never becomes clear. On the way, Egor meets his childhood friends, most of whom are deeply involved in illegal activities. He turns out to be looking for a bride. But when he meets the willing Katya, who belongs with the group of hostile miners, a new conflict might just result.
Svetlana Proskurina shows the anonymous Russian countryside in loose sketches as a surrealistic world in which threat, conflict and violence are as much part of everyday life as preparing the evening meal.