The Fighter
After Three Kings (1999), his action film about the Gulf War, director David O’Russell seemed to have disappeared for a while, but he has impressively put himself back on the map with The Fighter, his boxing drama which is based on a true story. The film, with Mark Wahlberg and Christian Bale in the leading roles, was recently awarded two Golden Globes for Best Performance by an Actor in a Supporting Role (Christian Bale) and Best Performance by an Actress in a Supporting Role (Melissa Leo) and has since been nominated for seven Oscars. Among other things for Best Film, Best Female and Male Supporting Roles, Best Director and Best Original Screenplay.