The Boat
From the shores of the Dutch sea, as a metaphor for the discoverer’s journey and the journey of those who were discovered, ten immigrants perform a walk in the shape of a boat through the city of Amsterdam and back to the sea. The narrow streets and main squares of Amsterdam represent the historical stage of past and present.