Somewhere
In Somewhere, Stephen Dorff (Blade, Public Enemies) plays the dissolute Hollywood star Johnny Marco, who spends his days in the luxurious Chateau Marmont Hotel in Hollywood. He drinks, swallows boat-loads of medicine and has brief adventures with women who are perfect strangers, but he doesn’t seem to enjoy life much. Then his ex-wife dumps their 11-year-old daughter Cleo (Elle Fanning) outside. When he takes her on a promotional tour to Milan, he slowly wakes up and starts to become aware of the emptiness of his life.
Sofia Coppola (The Virgin Suicides, Lost in Translation, Marie-Antoinette) makes the apathy and aimlessness tangible with long shots in which Johnny gazes in boredom at pole dancers or drives around the block in his Ferrari. The well-chosen music - her other trademark - is by Foo Fighters, The Strokes, KISS, The Police and by Phoenix, the band of Coppola’s husband Thomas Mars. At the last Venice Film Festival, Coppola won the Golden Lion. She was the first American woman to win this prestigious award.