Slow Action
Slow Action considers the possible future Utopias evolving in isolated environments, and takes Ben Rivers to four islands: Lanzarote - one of the world's driest, Japan's ruinous concrete-packed Gunkanjima, Polynesian Tuvalu which only just scrapes above sea level and the fictional Somerset - post-apocalyptic remnants of the former British Isles. Beautifully filmed, gloriously soundtracked, this is biogeography at its lushest.