Pure Asia
Who do you have to kill to achieve a better world? In this stylish black-and-white low-budget road movie, this question plagues a shy Japanese student who passively watched the murder of a Korean girl, but also her twin sister who is out for revenge.
With bottles of mustard gas left over from the Second World War in their rucksacks, the teenage terrorists cross the country on bicycles looking for suitable victims. At that moment - the film is set in 2002 - Japan is in the grip of a political conflict with North Korea, one that is also exploited by fanatical Japanese nationalists. Is that their first target? Their paths cross that of a desperate contemporary who wonders whether he shouldn’t just release the poison gas in his parents’ bedroom.
With the (industrial) landscapes of modern Japan in the background, this quest for meaning heads for a bizarre climax.