Pinoy Sunday
Wouldn’t it be beautiful, Manuel muses, if there were a sofa on the roof garden of his apartment. Then he could have a beer after work under the moonlight together with his friend Dado, or even better, with the beautiful, unattainable Celia.
Manuel and Dado are Filipino guest workers in Taipei. They work six days a week; they only have time off to enjoy themselves on Sundays. They usually go to church, after which Dado visits his girlfriend Anna and Manuel makes vain attempts to seduce a girl. In Pinoy Sunday, their day off takes an unusual turn when the friends see a brand-new and bright red sofa standing in the street - the sofa of Manuel’s dreams.
This moving, secure comedy is the feature debut by Ho Wi-ding. Themes such as migrant workers, being uprooted and homesickness are close Ho's heart: he grew up in Malaysia, studied in New York and lives and works in Taiwan.