Petit tailleur
Exuberant, vital short film that goes far beyond a simple stylistic exercise (Nouvelle Vague). Salutes its heritage with an amour fou, a femme fatale and Paris in glorious, perfectly-lit black-and-white. Lea Seydoux is irresistibly beautiful in the story of the young tailor stricken by indecision.