Pencil Against Ants
A Kyrgyz village where tradition is all-important is trying to find a wife for an odd young man. He may be slightly simple, but he has other plans. Rich, symbolic metaphors in this beautifully shot short fiction by Mirlan, Aktan Abdykalykov's son (The Chimp, The Light Thief). Screened before Lucia.