Parked
People who no longer have a house but live permanently in their car: in America there are now so many of them that a term has been invented, the ‘mobile homeless’. It is also apparently an increasingly common phenomenon in Europe, even though there are no official figures. The Irish feature debut Parked is about one such homeless man.
Fred Daly (a rare leading role for supporting actor Colm Meaney) lives in his nondescript car in a car park by the coast. He is shut off from the world, until the ever-positive drug addict Cathal parks his little yellow car beside Fred’s.
Under the influence of Cathal, Fred slowly emerges from his shell: he decorates his car like a real house and cautiously makes overtures to the attractive music teacher Juliana. But Cathal is speedily overtaken by his drug use. Finally, both men get stuck in their lives without being able to go into forward or reverse gear.