Hong, who won a Tiger award in 1997 with his feature debut The Day a Pig Fell Into the Well, has for years made films about men wrestling with themselves. Here it is in the playful form of a comic-romantic four-part story about making a film, set around a Korean film school with all its machinations and gossiping.
While Professor Song has declared film dead as art, Jingu - a thoughtful, dipsomaniac filmmaker in crisis - tries to stay on his feet in a three-cornered relationship with female student Oki. Despite financial problems, Jingu manages to make a short film, after which he is thrown to the lions in a hilariously embarrassing Q&A in the cinema.