La nostra vita
In a modern and realistic style, La nostra vita tells the story of the indestructibility of family bonds and the resilience of individuals.
At first, the sympathetic macho Claudio has everything sorted out. He is happy with his wife Elena and their two sons; a third child is on its way. There is plenty of work for this building labourer: the northern suburbs of Rome are one big building site. But when fate strikes and Claudio also gets into trouble at work, he’s all on his own. With the aid of friends and family, he tries to stay on his feet in the lower echelons of society.
With La nostra vita, Daniele Luchetti continues his successful cooperation with the scriptwriters of his previous film, Mio fratello è figlio unico. In his own country, the film earned him four Donatellos (the Italian Oscars). Perceptive viewers will recognise Elio Germano from Luchetti’s previous work. At the Cannes festival, for his role as Claudio, he shared the award for the best actor with Javier Bardem.