Julien
A small French village somewhere below Orléans. Julien and most of his friends have just turned 18 and live in the phase between childhood and adulthood. For a whole summer, time seems to stand still. Where will they go when the new school year starts? What will they do?
Gaël Lépingle set this documentary in that 'dissonant period’ of youth, the interval when other rules apply, in which everything is still possible - if only in theory. The style in which Lépingle records this last summer is completely idiosyncratic. The youths, who in a certain sense are all called Julien, are hardly heard, but show themselves in casual moments.