I Am Jesus
Do we have to keep waiting for the Messiah, or is he already back on Earth? There are at least three people who are convinced they are Jesus; that much is apparent from this documentary.
In Siberia, there is a religious community of farmers surrounding the charismatic yet introverted Vissarion, who wants to teach his followers how they should survive in a barren future. A well-known phenomenon in Brazil is INRI Cristo, who is often seen on television and has many female followers. The third Jesus is the British David Shayler, a former secret agent who is now part of a group of anti-capitalist squatters. Shayler confesses that it is very strange for him to realise that he is Christ.
Valerie Gudenus and Heloisa Sartorato portray the three self-confessed messiahs with some irony, but also pose questions about the need for leadership and the desire to belong to a community.