Headshots
Lawrence Tooley is not a German, but did make a very special German film. Tooley, who grew up in Texas, studied in Germany and adopted the German language and culture in his very own way. But he may also have maintained the gaze of an outsider. The way in which he sketches the unusual environment of artistic thirty-somethings in Berlin has a subtle and ironic distance to it.
The film is told in a special way and only reveals its drama in small doses, in occasionally disjointed fragments. The editing is often surprising and the music can also suddenly turn up very loud and disappear again. The film focuses more or less on Marianne (Loretta Pflaum). She is a photographer and occasionally takes on commercial commissions. And like many people in her surroundings, she is fanatically involved with her career, but that changes when she finds out she is pregnant. It puts her in a confused and melancholy state.
Headshots is certainly also a psychological drama; Marianne's issues are illuminated in all their complexity. In addition, the film is also a humourous social sketch. With a great feeling for detail, the lifestyle of a certain generation in a certain class in today’s Berlin is examined.