Kobayashi Masahiro, in 2008 Filmmaker in Focus in Rotterdam, starts this Japanese family drama in the form of a road movie on the remote northern island of Hokkaido, one of his favourite locations. In a small fishing village, tensions rise between the rebellious 19-year-old Haru and her crippled grandfather, who she reluctantly looks after. In order to find a solution, the odd couple go looking for relatives who could care for the old man. It turns into an uneasy journey, filled with clashes and surprises, but it is also a journey on which Haru takes her responsibilities and revelations lead to new-found trust and understanding.