Hand Held Day
Beydler’s magical Hand Held Day is his most unabashedly beautiful film, but it’s no less complex than his other works. The filming approach is simple, yet incredibly rich with possibilities, as Beydler collapses the time and space of a full day in the Arizona desert via time-lapse photography and a carefully hand-held mirror reflecting the view behind his camera. (Mark Toscano)