Gromozeka
Gromozeka is the name of a band set up by three best friends in their youth. In the present day, these friends are in their forties and live in Moscow, but lost track of one another. Gromozeka is also a figure from the animation film one of them - the police officer - still seems to enjoy. Maybe because he can identify with Gromozeka’s words: 'I am so unlucky in life!' He is stuck in a rut with his work, his wife doesn't really care about him and his adult son cares even less.
The officer’s friends, a taxi driver and a surgeon, are no happier. The former finds out about the secret life of his only daughter, and thinks up a peculiar plan to deal with this. The latter, not being able to decide between his wife and his lover, finds out that the lover has taken destiny in her own hands, but later life has even more unpleasant suprises to spring.
The lives of these three old friends pass by in parallel, occasionally crossing over in sophisticated ways. This is the second film by one of the most talented Russian directors of his generation, following the international success of The Fly (2008). It’s mature, excellently acted and directed; it’s about men fighting the banality of everyday life, with its betrayals, love and aging. And about an ordinary man lost in the anonymity of a big city.