En el futuro
En el futuro opens with lengthy shots of couples kissing. Each of the nine love stories tackled in this daring experimental film look at the past as seen from the present.
The future, according to director Mauro Andrizzi, is just as uncertain as life itself. And the hope for a beautiful future is an illusion that keep us waiting expectantly. The melancholy stories are also characterised by fragments of memory and suggestions of what could have been. All is described by a ghost carrying the voice of Andrizzi himself.
Due to the fact that one of the relationships takes place between two men, the film was able to win the Queer Lion at the Venice Film Festival, the award for the best film with a homosexual theme or character. But the interest of En el futuro is not exclusively gay. It’s about love and relationships in general, and how they can be experienced in such different ways.