Dharma Guns
The magisterial expressiveness of Dharma Guns allows you to experience the impulses of optical nerves and synapses. F.J. Ossang has grafted the film onto the central nervous system, the very place where mental images are born. ‘My eyes have drunk,’ one hears in this worthy treatment of Antonin Artaud's expectations of cinema. Dharma Guns is constantly airborne, buzzing, pushing its way towards the isle of the dead. A masterpiece that slowly moves before our eyes, in the staggering slow-motion of certainty, into the company of Nosferatu and Vampyr.