Curling
'That’s none of your business.' And: 'That’s our problem.' Even before the opening credits, Jean-Jacques has already slammed the door twice on the outside world. He regards contact with others above all as a necessary evil. He anxiously keeps his twelve-year-old daughter Julievonne at home and doesn’t even let her go to school, convinced that in doing so he is acting in her best interests.
Several mysterious events that have been hushed up (a few corpses found in the forest, the disappearance of a little boy, an unexpected encounter with a tiger) start to shift their harmonious yet monotonous life. An invitation to join in with curling (the rather sleepy Olympic ice-sport with two participants wielding brooms), evokes happy dreams for Jean-Jacques that make him realise just how much he has missed human warmth. While the daughter experiences a similar development, the raw winter landscape in which this tragicomic and sparse film is set suddenly seems much less uninviting and empty.