Color perro que huye
A fragmentary and associative diary and travel essay, loosely based on Heronimus Bosch. When an accident during filming means he is bed-bound, Andrés Duque starts digging in his archives. These are not film reels or videotapes, but digital ones and zeros on his hard disk: pictures of his friends in Spain, strolls through Barcelona and a journey back to his home country of Venezuela.
The images are real and, according to an opening title, 'ordered and shown in all honesty'. But, the maker warns immediately afterwards, 'it’s not the truth'.