Choke
When Jimmy leaves his northern First Nations reservation to live in the city, he quickly realises that urban life is not what he’d imagined. Inspired by the late First Nation artist Kyle Morrisseau, Choke uses stop motion animation to explore themes of urban isolation and the search for identity.