Carancho
Former Tiger Award winner Pablo Trapero (Crane World, 2000) wanted to make an Argentine film noir with Carancho. Not the classic detective story, but a love story set in the darkness - in a war zone, as Trapero himself calls it. In this case, the war zone is the shady world of insurance claims and car crashes, in which victims are urged by clever lawyers to try and earn money by seeking weak points in the law.
Sosa is such a lawyer who visits first-aid posts every evening, foisting his visiting cards on victims. One evening, he meets the young doctor Luján and from that moment, an unlikely romance blossoms between a woman who tries to save lives and the man who tries to earn money from the accidents.
The title of the film refers to the vultures that live on the Argentine pampas, resulting in a recent law in Argentina against such legal practices being referred to as the ‘anti-carancho law’.