Beyond Enchantment
Lawrence Jordan went to school with Brakhage, worked with Joseph Cornell and was one of Canyon Cinema's founding directors. Moreover, since 1952 he has brought forth an extraordinary body of handcrafted animation. 'His content is subtle, his technique is perfect, his personal style unmistakable.' (Jonas Mekas)