Sand, wind, and light intermingle with the emulsions. 'Alaya manages a perfection of 'musical' light across a space of time greater in length than would seem possible ... and with minimal means of line and tone. ... After about three minutes I began to be aware of the subtlety of rhythm, within each shot and shot-to-shot, which carried each cut, causing each new image to sit in-the-light of those several previous ... a little sort of a miracle. Bravo!' (Stan Brakhage)