Zero
The zero in the title refers to the circle of the clock. The clock is the circle of solidarity that all the very diverse characters share in this film that is set in twenty-four hours. In an unusual narrative form, the Polish director Pawel Borowski keeps following one character until, through choice or chance, he encounters another character - at home, in the street, in a bus or bar. In this way the film jumps from character to character, with the same people returning several times in storylines about jealousy, being unfaithful, revenge, despair and fate. The characters represent a cross-section of the population, rich and poor, young and old, man and woman, honest and corrupt. Some turn out to be more closely related than is clear at first sight, others influence each other's lives without realising it. In this way the story flows on, a feeling that is amplified by the slow-rock soundtrack.