Wolfs Froth / Amongst Other Things
Confounding and intriguing in its hyper-minimalism and fragmentation, Abbott’s video seems to come from musical traditions (Cage, atonal music) or linguistic theory rather than from cinema or the visual arts. A sly work of rupture, questioning the very basis of understanding. (Onion City Festival)