Todo, en fin, el silencio lo ocupaba
Carefully shot in black and white, All Things Were Now Overtaken by Silence is a meditation on the filming of a strange play, a fascinating monologue by actress, director, performance artist and political activist Jesusa Rodriguez of Sor Juana Ines de la Cruz’s poem First I Dream. Rodriguez is patiently waiting between shots, while the director and crew make decisions about the shots, moving lights and placing the camera.
Director Nicolas Pereda (Mexico City, 1982): 'This is a film where I seek to explore various aspects of the cinematic process by witnessing the filming of a rather strange play. The film, more than being a making-of, is an exploration of the concept of silence within filmmaking…'.